niedziela, 24 lipca 2011

Ciasto z owocami

Chyba jedno z lepszych ciast biszkoptowych, które jadłem. Owoce dowolne ale tym razem pomieszałem śliwki z borówkami. Jest bardzo puszyste, sprężyste i przede wszystkim wilgotne.

Tutaj wybrałem trochę za małą formę, dlatego jest takie wyrośnięte ale to zależy jak kto lubi.


Składniki na ciasto:

6 jajek
3/4 szklanki cukru
150 ml oleju

2 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

owoce: świeże lub zamrożone - około 0,5 kg - w tej wersji śliwki i borówka.





Białka oddzielić od żółtek, białka ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodawać cukier, ubijać. Dodać żółtka, po jednym, ubijając. Powoli wlewać olej, cały czas ubijać.
Mąkę przesiać, dodać proszek do pieczenia i delikatnie wmieszać do ubitej masy.
Ciasto wlać do formy 30 x 20 cm wyłożonej papierem do pieczenia.
Na wierzch wysypać owoce. Piec w temperaturze 170ºC przez około 50 minut, sprawdzić patyczkiem czy jest już upieczone.
Po wystudzeniu można posypać cukrem pudrem.
Ja nie mogłem się doczekać i jadłem jeszcze ciepłe więc jest bez cukru pudru.

Smacznego

P.S. i proszę o komentarze, jeśli ktoś wypróbuje ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz